måndag 12 september 2011

Oanpassningsbara Barbara

Oanpassningsbar behöver inte betyda missanpassad.
Passar man inte in, så är man stark. Som envist går sin egen väg.

När omgivningen visar sin besvikelse, då man inte lever upp till deras förväntningar.
Talar de om för en, att man inte är duglig som människa när man inte kan anpassa sig.

Men kan man inte, så kan man inte !

Själv har jag aldrig kunnat anpassa mig. Det är inte givet att jag gör det i alla sammanhang.
Jag gör som jag själv vill, på mitt eget sätt.
Och många är olyckskorparna som kraxat. Talat om hur felaktigt jag gör.

När jag inte klarat av eller ens velat bli normaliserad. Har man klart och tydligt signalerat hur jag än en gång misslyckats och hur jag gjort alla besvikna.

Vem skall anpassa sig efter vems förutsättningar och varför ? Det är frågan !

Den som inte ens försöker passa in i något färdigt paket, är inte en som skall med våld sättas på plats.
Se styrkan i att inte vara som alla andra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar