lördag 21 maj 2011

Bohemen i mig.

Lördag är trögdag. Sitter och tänker på allting som verkligen borde göras.
Att komma i gång med praktiska göromål är inte något jag kan skryta med att jag är bra på.
Jag trillar in i mitt rätta jag. Sitter mest bara och filosoferar och är jag inte på facebook, så är jag förlorad i någon tungläst bok. Som ger mig ännu mer att grubbla över...
Jag förlorar lite tidsbegreppet (inte psykotiskt, utan för min AS.)
Min vanliga dygnsrytm är att jag återuppväcks från ett mer frånvarande tillstånd ungefär senare på eftermiddan, kvällen.

När jag åt min förra centralstimulerande medicin (Ritalin sr). Den som försvann  för 1½ år sedan.
Var det mer fart i bohemen.
Eftersom jag har vissa svårigheter med att planera även min vardag. Fokusera i tankarna... återhämta mig från vardagens intryck som stressar mig.

Ger upplysning i små portioner om hur det är att vara en aspergers personlighet. Min yrkestitel är ju informatör för just aspergers. Den rollen är livsviktig både för mig och så många som möjligt.
Det är inget hinder. Det är ingen sjukdom.
Det är en begåvning, med en annan tidsrytm...

Så jag tar det lugnt, även detta tillstånd går tillfälligt över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar