torsdag 2 juni 2011

Trollkonsten att vinna en terapeut

Efter allting som hänt inuti mig under min tvååriga resa som elev vid Ågesta folkhögskola.
Skulle jag vara i behov av terapi.
Men av erfarenhet är det som att snurra på ett lotterihjul om man skall finna en terapeut som man trivs med. En som ger en "det" som får en att uppleva att man växer inifrån och ut.
Förra sommaren fortsatte den inre resan utan att jag kunde styra den... Mycket  kom upp till ytan.
Mycket i mig har bearbetats, egentligen för första gången någonsin under läsåret. Åtskilligt har hänt, motvindarna har varit kraftiga i mitt liv. Vägen till att lära känna sig själv svår....

När jag har AS är det svårt för mig, mycket svårt att formulera mina känslor och behov. Sätta ord på det jag verkligen behöver tala ut om, i en samtalskontakt.
Några kanske säger, att det har väl de flesta. Men det är flera ggr svårare för en med AS!
Jag behöver hjälp med att veta vad det är som jag skall säga. Hjälp på traven med att formulera mig.
Och därför har man fått en fullträff, som en miljonvinst om man hittar rätt kontakt.

Några tankar om en ouppfylld önskan, av en sömnig och grubblande "aspie" en försommarkväll i Näsby Park.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar